خورشید

تا مه راه رو نپوشونده نگام کن / اگه رو قله سردت شد صدام کن

این بلاگ توسط سجاد خورشیدوند نوشته میشه و تازه راه اندازی شده و به یاد دوران طلایی دانشجویی و برنامه های کوهنوردی اینجانب تشکیل شده، دورانی که هیچ وقت فراموش نمیشود.

برنامه کوهپیمایی تخصصی

چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲ ق.ظ

قله درفک - گیلان

تاریخ برگزاری: ۱ الی ۳/۳/۹۲

زمان حرکت: روز چهارشنبه ساعت ۱۶:۲۰ از جلوی کارتکس

ساعت ۱۶:۲۰ روز چهارشنبه ۱/۳/۹۲ دانشگاه را به مقصد رودبار ترک کردیم. در منجیل توقف و سایر مایحتاج گروه را تامین و به سمت رستم آباد مسیر را ادامه دادیم و رستم آباد و توتکابن و پشت سرگذاشتن روستاهای دارا محله و انار کوه و سه راه راجعون و پلنگ دره و گلنکش پس از طی ۶کیلومتر جاده خاکی سربالایی ساعت ۲۲:۱۵ به شاه شهیدان رسیدیم. با همکاری صمیمانه عمو غلام(متولی امامزاده) شب را در آنجا گذراندیم. صبح روز پنج شنبه ۲/۳/۹۲ ساعت ۶:۵۰ شاه شهیدان را به سمت ونه بن و اربناب ترک و کوهپیمایی را آغاز کردیم. پس از طی حدود ۲ ساعت حرکت به سمت شمال و شمال غربی به ابتدای جنگل سوخته رسیدیم که در آنجا پاکوب مشخصی ما را به سمت روستای ونه بن راهنمایی می کرد. ۹:۲۰ به ونه بن رسیدیم منطقه ای با چند خانه روستایی و شیر آبی که خستگی را از تن بیرون می کرد. اینجا شروع جاده خاکی است که تا کاسه درفک ادامه دارد. لازم به ذکر است که تنها مشکل این مسیر نبود آب از روستای ونه بن تا قله درفک می باشد. پس از استراحت و برداشتن آب مورد نیاز مسیر خود را ادامه دادیم پس از حدود ۲۰دقیقه بدون توقف از اربناب هم عبور و از میان درختان تنک افرا و توسکا و راش به حرکتمان ادامه دادیم و پس از ۴۰ دقیقه به انتهای جنگل و ابتدای سربالایی رسیدیم. از این پس به ارتفاع و شیب مسیر افزوده می شود. پس از حدود یک و نیم ساعت ساعت ۱۲:۵۰ به ابتدای کاسه درفک رسیدیم. کاسه درفک به طول ۲۰۰۰ متر و عرض ۷۰۰ می باشد. لازم به ذکر است که این کاسه تنها به نقل قول به عنوان دهانه آتشفشانی شناخته شده است در صورتی که با تحقیق درباره این موضوع دریافتیم که به دلیل وجود سنگ های آهکی در این منطقه به هیچ وجه یک دهانه آتشفشانی نمی باشد. از دور دست با دیدن کلبه های سنگی و آبگیر ها خستگی راه را از بین می برد. قبل از صعود به قله با توجه به نزدیک شدن به وقت اذان ساعت ۱۳:۲۰ کنار آبگیر استراحت نموده و نماز ظهر و عصر را به جماعت خواندیم. پس از اقامه نماز با تهیه ماست محلی از چوپانان محلی همان جا ناهار را صرف و انرژی از دست رفته را تامین کردیم. ساعت۱۵:۳۰ کوله ها را درون چادر گذاشته و به سمت قله به راه افتادیم. پس از حدود یک ساعت و عبور از شیب نسبتا تند ساعت ۱۶:۳۰ به قله درفک رسیدیم. پس از صعود به قله به طرف غار یخی و بازدید از آن و سپس بازدید از دیواره شمالی. در هوای نسبتا سرد شب را در چادر ها به صبح رساندیم. البته به جز آقای بنفشه و خورشیدوند به دلیل کمبود جا در چادرها شب را بیرون در کنار آتیش خوابیدند. روز جمعه ۳/۳/۹۲ساعت ۶:۴۰ مسیر برگشت به سمت سیبن را آغاز کردیم. پس از حدود ۳ ساعت به اربناب و سپس ونه بن رسیدیم. از آنجا به بعد برای رفتن به سیبن کافی است مسیر جاده خاکی ماشین رو را ادامه دهید.ساعت حدود ۱۲ به درخت آرزو رسیدیم قطر این درخت به حدی بود که پس از حلقه زدن گروه (۱۲ نفر) دور آن محصور نشد. ساعت ۱۲:۳۰ به مینی بوس رسیدیم و پس از برگزاری جلسه انتقاد و پیشنهاد توسط سرپرست گروه سوار مینی بوس شده و راهی سیبن شدیم. پس از اقامه نماز ساعت ۱۴ به سمت توتکابن حرکت کردیم و پس از خرید مایحتاج در رستم آباد ساعت ۱۵:۳۰ کنار اتوبان رشت - رودبار در محل با صفایی کنار رودخانه سفید رود ناهار را صرف و سپس به سمت کرج حرکت و در نهایت ساعت ۲۱:۳۰ به دانشگاه رسیدیم.